Potvrzení o ekologické likvidaci vozu
Pro závodníky je potvrzení vydávaáno zdarma, závodník je jen povinnen při prezentaci do závodu, v případě potřeby potvrzení, pouze odevzdat malý a velký TP a potvrzení bude zajištěno.
Pro všechny závodníky platí, že pořadatel zajišťuje odvoz a zlikvidování autovraků
Likvidace bude dohodnuta vždy při prezentaci, po závodě či v dny následující se již žádné dohody akceptovat nebudou!
1. START
1.1 120minut před startem závodu je povinná registrace a prezentace jezdců, při které bude jezdci vyplněno čestné prohlášení o tom, že jezdec si je plně vědom jízdy na vlastní nebezpečí
1.2 Řazení na start je losované při registraci a prezentaci jezdců
1.2.1 Při řazení na startovní pozice je přísně zakázáno narážení do soupeřů, jinak přichází napomenutí (viz. 4.1)
1.3 Povinnou výbavou jezdců schválenou pro závod je přilba, rukavice, čelní sklo vozu a reflexní vesta, kterou musí mít jezdec po dobu závodu na sobě (v případě zapomenutí vesty, bude mu při registraci zapůjčena), ostatní bezpečnostní úpravy dle potřeb závodníka, nesmějí být však v rozporu s bodem 1.3.1
1.3.1 úpravy vozu mohou být jakékoliv, nesmějí však mít ostré hroty, nebo rám vozu nesmí přesahovat obrys vozidla
1.3.2 V případě, že jezdec nebude mít přilbu, nebude do závodu vpuštěn!!!
1.3.3 Do závodu nebudou vpuštěny vozy s britským řízením (řízení vpravo), vyjímkou by byl vložený závod více aut s řízením vpravo.
1.4 Posádku tvoří řidič, ve voze nesmí být žádná jinná osoba!
1.5 Závodu se v roli jezdce či spolujezdce smí objevit jen osoba starší 18 let. Vše je plně na vlastní nebezpečí, stvrzeno podpisem a čestným prohlášením při registraci.

2. SAFETY CAR
2.1 SC je vůz zajišťující chod závodu, je barevně odlišený od závodníků.
2.2 Rozdělení vlajkových pokynů SC
2.2.1 Start i ukončení závodů máváním šachovnicového praporku
2.2.2 Seřazení na start i pokyn k opětovnému startu (viz. 2.2.4) mávání žlutým praporkem
2.2.3 Napomenutí (viz 4.1) jezdce máváním červeného praporku
2.2.4 Opětovný start, divácky atraktivní přichází vždy v cca 5-10minutových periodách vjezdem SC na trať a máváním žlutého praporku. Závodník v případě vyjetí SC na trať je povinen přizpůsobit jízdu a okamžitě se srovnat na startovní rošt.
2.2.5 Mezi ohlášením opětovného startu a startem samotným je krátká doba, kdy mohou jezdci ci členové týmu lehce poopravit svá vozidla, nesmějí však opustit s vozidlem dráhu.
2.3 Přísný zákaz narážení, blokace či omezování SC, jinak přichází napomenutí (viz. 4.1)
2.4 Posádku SC tvoří Hlavní Rozhodčí(HR) závodu a Delegát Závodu (DZ)
2.4.1 HR dohlíží na plynulý chod závodu, ohlašuje opětovné starty, je v kontaktu s Traťovými Komisaři s jejichž pomocí napomíná či diskvalifikuje prohřešky závodníků proti pravidlům závodu.
2.4.2 DZ zajišťuje pomocí praporků (viz. 2.2) chod závodu

3. ZÁVOD
3.1 Závod je odstartován šachovnicovým praporem (viz. 2.2)
3.2 Trať závodu je vyznačena pneumatikami
3.3 Vítězem se stává ten jezdec, jehož vůz je schopen ujet alespoň jedno kolo a ostatní jezdci již v závodě nepokračují
3.4 V případě, že soupeřův vůz není schopný jízdy, nesmějí ostatní posádky do stojícího auta narážet, s výjimkou jeho roztlačení.
3.4.1 Toto pravidlo neplatí v případě, že vůz již opustila posádka, v tomto případě se z vozidla stává překážka na trati, kterou je možno využít k destrukci.
3.5 Pro jezdce končí závod tehdy, když jeho vůz není schopen jízdy a stojí déle jak 3 kola nebo pokud jezdec auto opustí. Kontrolu provádí DZ a Traťový komisař (TK).
3.5.1 Drobné úpravy na voze během jízdy, které by pomohli v jezdcovo opětovné pokračování provádí týmový mechanici. Pokud je týmový mechanik zároveň i jezdcem, musí tuto skutečnost nahlásit před závodem HR, DZ i TK.
3.6 Přísný zákaz jízdy v protisměru, závod vždy probíhá po směru hodinových ručiček. V případě porušení hrozí jezdci napomenutí (viz. 4.1)
3.7 Přísný zákaz přímého nárazu na dveře řidiče, hlídá DZ a TK, kteří v případě porušení napomínají jezdce (viz. 4.1)
3.8 Úmyslné vyjetí z trati, myslí se tím nezaviněné vyjetí mimo území ohraničené pneumatikami, je potrestáno napomenutím (viz. 4.1)
3.9 Jezdec si může trať zkrátit pomocí propojovacích koridorů, ale nesmí se však dostat do protisměru jízdy závodu, jinak hrozí napomenutí (viz. 4.1)

4.TRESTY
4.1 Napomenutí, jezdec je nepomenut v případě porušení pravidel závodu, pokud bude napomenut dvakrát, je ze závodu vyloučen.
4.1.1 Napomenut je jezdec červeným praporkem z rukou DZ
4.2 Vyřazení, pokud jezdec bude dvakrát napomenut, je vyřazen. V případě že úmyslně ohrozil SC či naboural do stojícího vozu s posádkou a ohrozil tak jejich bezpečnost, je bez napomenutí přímo vyřazen ze závodů.

Partneři: