- Potvrzení o ekologické likvidaci vozu
- Pro závodníky je potvrzení vydávaáno zdarma, závodník je jen povinnen při prezentaci do závodu, v případě potřeby potvrzení, pouze odevzdat malý a velký TP a potvrzení bude zajištěno.
- Pro všechny závodníky platí, že pořadatel zajišťuje odvoz a zlikvidování autovraků
- Likvidace bude dohodnuta vždy při prezentaci, po závodě či v dny následující se již žádné dohody akceptovat nebudou!
- 1. START
- 1.1 120minut před startem závodu je povinná registrace a prezentace jezdců, při které bude jezdci vyplněno čestné prohlášení o tom, že jezdec si je plně vědom jízdy na vlastní nebezpečí
- 1.2 Řazení na start je losované při registraci a prezentaci jezdců
- 1.2.1 Při řazení na startovní pozice je přísně zakázáno narážení do soupeřů, jinak přichází napomenutí (viz. 4.1)
- 1.3 Povinnou výbavou jezdců schválenou pro závod je přilba, rukavice, čelní sklo vozu a reflexní vesta, kterou musí mít jezdec po dobu závodu na sobě (v případě zapomenutí vesty, bude mu při registraci zapůjčena), ostatní bezpečnostní úpravy dle potřeb
závodníka, nesmějí být však v rozporu s bodem 1.3.1
- 1.3.1 úpravy vozu mohou být jakékoliv, nesmějí však mít ostré hroty, nebo rám vozu nesmí přesahovat obrys vozidla
- 1.3.2 V případě, že jezdec nebude mít přilbu, nebude do závodu vpuštěn!!!
- 1.3.3 Do závodu nebudou vpuštěny vozy s britským řízením (řízení vpravo), vyjímkou by byl vložený závod více aut s řízením vpravo.
- 1.4 Posádku tvoří řidič, ve voze nesmí být žádná jinná osoba!
- 1.5 Závodu se v roli jezdce či spolujezdce smí objevit jen osoba starší 18 let. Vše je plně na vlastní nebezpečí, stvrzeno podpisem a čestným prohlášením při registraci.
- 2. SAFETY CAR
- 2.1 SC je vůz zajišťující chod závodu, je barevně odlišený od závodníků.
- 2.2 Rozdělení vlajkových pokynů SC
- 2.2.1 Start i ukončení závodů máváním šachovnicového praporku
- 2.2.2 Seřazení na start i pokyn k opětovnému startu (viz. 2.2.4) mávání žlutým praporkem
- 2.2.3 Napomenutí (viz 4.1) jezdce máváním červeného praporku
- 2.2.4 Opětovný start, divácky atraktivní přichází vždy v cca 5-10minutových periodách vjezdem SC na trať a máváním
žlutého praporku. Závodník v případě vyjetí SC na trať je povinen přizpůsobit jízdu a okamžitě se srovnat na startovní rošt.
- 2.2.5 Mezi ohlášením opětovného startu a startem samotným je krátká doba, kdy mohou jezdci ci členové týmu
lehce poopravit svá vozidla, nesmějí však opustit s vozidlem dráhu.
- 2.3 Přísný zákaz narážení, blokace či omezování SC, jinak přichází napomenutí (viz. 4.1)
- 2.4 Posádku SC tvoří Hlavní Rozhodčí(HR) závodu a Delegát Závodu (DZ)
- 2.4.1 HR dohlíží na plynulý chod závodu, ohlašuje opětovné starty, je v kontaktu s Traťovými Komisaři s jejichž pomocí
napomíná či diskvalifikuje prohřešky závodníků proti pravidlům závodu.
- 2.4.2 DZ zajišťuje pomocí praporků (viz. 2.2) chod závodu
- 3. ZÁVOD
- 3.1 Závod je odstartován šachovnicovým praporem (viz. 2.2)
- 3.2 Trať závodu je vyznačena pneumatikami
- 3.3 Vítězem se stává ten jezdec, jehož vůz je schopen ujet alespoň jedno kolo a ostatní jezdci již v závodě nepokračují
- 3.4 V případě, že soupeřův vůz není schopný jízdy, nesmějí ostatní posádky do stojícího auta narážet, s výjimkou jeho roztlačení.
- 3.4.1 Toto pravidlo neplatí v případě, že vůz již opustila posádka, v tomto případě se z vozidla stává překážka na trati,
kterou je možno využít k destrukci.
- 3.5 Pro jezdce končí závod tehdy, když jeho vůz není schopen jízdy a stojí déle jak 3 kola nebo pokud jezdec auto opustí. Kontrolu
provádí DZ a Traťový komisař (TK).
- 3.5.1 Drobné úpravy na voze během jízdy, které by pomohli v jezdcovo opětovné pokračování provádí týmový mechanici.
Pokud je týmový mechanik zároveň i jezdcem, musí tuto skutečnost nahlásit před závodem HR, DZ i TK.
- 3.6 Přísný zákaz jízdy v protisměru, závod vždy probíhá po směru hodinových ručiček. V případě porušení hrozí jezdci napomenutí
(viz. 4.1)
- 3.7 Přísný zákaz přímého nárazu na dveře řidiče, hlídá DZ a TK, kteří v případě porušení napomínají jezdce (viz. 4.1)
- 3.8 Úmyslné vyjetí z trati, myslí se tím nezaviněné vyjetí mimo území ohraničené pneumatikami, je potrestáno napomenutím (viz.
4.1)
- 3.9 Jezdec si může trať zkrátit pomocí propojovacích koridorů, ale nesmí se však dostat do protisměru jízdy závodu, jinak hrozí
napomenutí (viz. 4.1)
- 4.TRESTY
- 4.1 Napomenutí, jezdec je nepomenut v případě porušení pravidel závodu, pokud bude napomenut dvakrát, je ze závodu vyloučen.
- 4.1.1 Napomenut je jezdec červeným praporkem z rukou DZ
- 4.2 Vyřazení, pokud jezdec bude dvakrát napomenut, je vyřazen. V případě že úmyslně ohrozil SC či naboural do stojícího vozu
s posádkou a ohrozil tak jejich bezpečnost, je bez napomenutí přímo vyřazen ze závodů.
|